google-site-verification: googleaf36d950cd3dff11.html

BERATNYA DOSA LELAKI

LELAKI

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.

Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin (yg ada anak pompuan ramai kena ingat ni....pastikan anak solat, tutup aurat, etc) dan dosa anak lelaki yang belum baligh.


BERATKAN?

Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung. Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa...jangan percaya sangat)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.

WANITA :

Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki.

Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita:

1. ibunya ,

2. isterinya ,
3.anak perempuannya , dan
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini:

1. suaminya,

2. ayahnya,
3. anak lelakinya dan
4. saudara lelakinya .

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja:

1. sembahyang 5 waktu

2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat suaminya dan
4. menjaga kehormatannya .

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya...supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..

"Berpeganglah kamu sekelian dengan tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu, seketika kamu bermusuh-musuhan telah dipersatukanNya hati kamu semuanya, sehingga dengan segera kamu telah menjadi bersaudara dengan sebab nikmatNya.(Ali- Imran:103)

Pada hari itu (hari qiamat) manusia diberitahu akan segala yang telah dikerjakannya dan yang telah ditinggalkan. Bahkan manusia itu, anggotanya menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, walaupun dia berperi-peri memberikan alasan untuk membela diri "

Sapa gila?

Pompuan selalu mengatakan lelaki gila
Jika asyik dok ngorat walaupun pompuan tu tak suka
Tapi lelaki tak penah kata pompuan sebegitu rupa
Walaupun pompuan asyik tak henti henti menggoda

Pompuan selalu dok sangka lelaki gila
Jika asyik tepon malam malam buta
Tapi lelaki tak pernah bersangka sangka
Kalau tengah malam pompuan datang cari mereka

Pompuan juga gemar melabelkan lelaki gila
Jika asyik merenung mereka tak kelip kelip mata
Tapi lelaki tak pernah label apa apa
Kalau pompuan pandang mereka sampai terkeluar bijik mata

Pompuan selalu dok pikir lelaki gila
Jumpa 2 minit, terus ajak jadi marka
Tapi lelaki tak pernah fikir macam macam dalam kepala
Pompuan ajak bercouple, lagi la lelaki suka

Inilah adat resam hidup di dunia
Sikit sikit pompuan kata lelaki gila
Tapi lelaki nak buat macam mana
Gila gila lelaki pun, pompuan tetap suka

ps: Orang gila memang tak mengaku dirinya gila...


info: tahukah anda binatang di bawah ini bernama gila?
         xcaye try google images..
 

madu empat sanggup mandi bersama!

 AWAS ! ENTRY INI SEDIKIT LUCAH!
Wahai prempuan2 di luar sana.. korang sepatutnya mencontohi madu berempat ini yang tersangatlah mesra sampai uh~~ sanggup mandi bersama tu..haha mane nk dapat??let's check it out..jangan intai lebey2 taw..
bini orang tuh!

1..




2...





3...

WAKAKAKA! korang pk ape haaa....

Mengidam Sony Ericson w595

Gojes x?
Teringin la~
Dah tengok dah kat Kompleks Changlun
Ori harga dia RM550
2nd harga dia RM480
Tapi aku prefer ori yang kaler putih tu..
Ape kelebihan dan kekurangan fon ni?
Jom share nak?

Harapan seorang ibu untuk bayinya~

Saya lampirkan satu pengharapan dari seorang ibu yang minta bantuan kita semua.



SAUDARA ISLAM, SAYA MINTA  TOLONG SEBARKAN EMEL INI...
Saya Rohaiza Bte Ishak. Saya merupakan guru Kemahiran Hidup di MRSM Muar. Tujuan saya menulis email ini ialah untuk memohon belas kasihan dari pembaca kerana anak kedua saya yang bernama NurHannah Bte Mohamed Helmi berusia 3 bulan tidak sihat. Ketika bersalin, anak saya lemas kerana tali pusat keluar lebih kurang 40 minit sebelum saya bersalin. Ini menyebabkan anak saya lemas kerana tidak mendapat oksigen kerana tali pusat sudah terkeluar. Apabila doctor scan (MRI) otak anak saya, doctor menyatakan bahawa anak saya terencat akal kerana sel-sel otak telah mati kerana kekurangan oksigen. Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa ketika itu.  Kaki bagaikan tidak jejak ke bumi. Muka saya pucat bagaikan tiada darah lagi. Hampir 3 minggu saya mengambil masa untuk terima hakikat apa yang doctor terangkan mengenai anak saya. Hari-hari saya menangis. Saya rasakan hati saya kosong.

Selepas 3 minggu saya cuba berkongsi masalah dengan teman sekerja. Semangat saya mula datang apabila ada rakan yang mengalami situasi yang sama seperti saya iaitu anak mereka lemas ketika bersalin. Doktor juga menyatakan anak mereka terencat akal. Tetapi kuasa Allah mengatasi segalanya dan anak mereka alhamdulillah sihat. Tetapi saya akui bahawa saya hanya insan yang lemah. Kadang-kadang saya kuat, kadang-kadang saya lemah sangat. Rakan menasihati saya agar perbanyakkan solat hajat, baca yassin dan bersedekah. Alhamdulillah. Saya melakukan semua nasihat yang mereka berikan. Perkembangan terbaru tentang anak saya ialah dia masih lagi belum boleh menghisap dan menelan. Minum susu menggunakan tiub yang dimasukkan terus ke perut. Suction machine pula digunakan untuk menyedut air liur kerana anak masih tidak boleh menelan. 2 minggu lepas anak dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman pada paru2. Ketika itu keadaan anak terlalu lemah menyebabkan doctor sukar mencari urat anak. Pilihan kedua ialah masukkan line hingga ke tulang.
Sekali lagi anak saya diduga iaitu selepas 3 hari kaki anak bengkak. Apabila doctor buat x-ray, rupanya kaki anak saya patah kerana dicucuk ketika memasukkan line.Pergerakan anak saya tidak seaktif bayi kerana kesan kurangnya oksigen di otak ..tambahan pula kaki kanan anak bersimen. Hanya Allah tempat saya mengadu. Jika boleh, biarlah saya yang menanggung semua kesakitan itu, bukan anak saya yang berumur 3 bulan. Minum guna tiub, tak tahu menelan…kaki pula bersimen.  Kalian bayangkanlah bagaimana perasaan seorang ibu yang menjaga janin dalam kandungan bagaikan menatang minyak yang penuh. Tetapi selepas lahir, begitu besar ujian untuk anak saya. Terus terang saya katakan bahawa ini adalah ujian yang terlalu besar dalam hidup saya. Saya bersyukur kerana Allah menguji saya kerana Dia sayangkan saya dan anak.
Dikesempatan ini saya memohon, merayu dan menagih simpati agar kalian dapat meluangkan masa untuk melakukan sembahyang hajat agar kesihatan anak saya pulih dan jauhkanlah anak saya dari sebarang kecacatan.  Andainya terlalu berat permintaan saya, bacakanlah Al-Fatihah. Jika permintaan ini juga berat, cukuplah kalian mengucapkan INSYAALLAH agar anak saya sihat, dijauhkan dari kecacatan dan dipulihkan kerosakan pada otaknya.
Mudah-mudahan dengan keikhlasan kalian, doa kalian dimakbulkan. Hanya Allah yang mampu membalas budi kalian. Saya juga memohon agar kalian dapat forwardkan email ini kepda rakan-rakan kalian agar dapat membantu anak saya. Kesihanilah anak saya kerana dia terlalu kecil untuk memahami erti kesakitan. Jika ada nasihat, pengalaman dan ilmu, emailkanlah kepada saya rozex_3056@yahoo.com.my. Di sini saya sertakan panduan sembahyang hajat. Mudah-mudahan bolehlah kalian amalkan jika ingin memohon sesuatu hajat. Percaya dan yakinlah bahawa Allah maha mendengar doa dari hambaNya.

Gambar ini diambil pada hari ke-2 kelahiran Hana. Waktu ini Hana di ICU nursery. Hana bernafas menggunakan mesin kerana ketika lahir, denyutan jantung sudah terhenti. Doktor melakukan CPR untuk mendapatkan semula nyawa Hana. Allah Maha Berkuasa. Alhamdulillah

  Ini gambar 2 minggu lepas ketika di wad knk2 tiba2 pernafasan Hana laju. Doktor memberi saya 2 pilihan. Pilihan pertama untuk mendakap Hana buat saat terakhir kerana Hana terlalu sukar bernafas. Pilihan kedua pula ialah masuk ke ICU dan memasukkan kembali tiub pernafasan. Doktor menerangkan jika tiub sukar di masukkan ke mulut, mereka akan masukkan melalui leher dengan menebuk leher Hana. Dengan kuasa Allah tiub berjaya dimasukkan melalui mulut.


Ini gambar ketika Hana dimasukkan ke ICU selepas tiub pernafasan dimasukkan melalui mulut. Hanya air mata saya yang menemani Hana ketika di ICU kerana saya tidak dibenarkan menjaga Hana ketika di ICU.

  Ini gambar selepas kaki Hana disimen. Tiub di mulut Hana digunakan untuk menyusu. Belum lagi pandai menghisap, kaki pula patah. Alhamdulillah atas ujian yang diberikan. Saya redha. Saya berharap dengan melihat gambar Hana, lahirlah sedikit simpati dari kalian. Cuma doa yang saya pohon dari kalian agar Hana boleh membesar seperti kanak-kanak yang sempurna. Jauhkanlah Hana dari kecacatan. Mudah-mudahan Allah gantikan sel yang rosak di otak Hana dengan sel yang baru dan dipilih di kalangan sel yang terbaik untuk Hana. Inilah doa yang tiap kali saya baca setiap sujud yang terakhir, setiap kali lepas solat fardu dan solat hajat.  Mudah-mudahan Allah makbulkan segala doa dan Allah berkati segala usaha saya. Selebihnya saya bertawakal. Amin.

Lelaki Malaya tak romantik? Jejaka LOMBOK Lebih PRO??


Wahh~~ hot betul.Yeke?Hmm ramai perempuan-perempuan yang mengadu pada aku boyfriend atau suami mereka lansung tak romantik! Lelaki Malaya la tu~ kih3! Personaliti lelaki ni sebenarnya lebih suka menunjukkan kasih sayang melalui perbuatan, bukan dengan perkataan. Sang pompuan ni pulak (jangan marah ek kaum pompuan) lebih suka kasih sayang tu diluahkan melalui perkataan dan belaian mesra manja bla bla bla..hahaha

Ramai yang tidak berpuas hati sebenarnya. Ade la kawan pmpuan aku tu, lama dah la kawen tapi bawah 5 tahun la.. Mereka ni keje di tempat yang sama cuna jabatan lain. Dalam perjalanan sang suami ni bertanya:
"Ayang nak bunga tak?"
Si isteri menggeleng..

Ha ape yang korang dapat simpulkan dari situasi ni? Adu si isteri pada aku, ala kalau nak bagi bunga tu bagi jela xyah tanye2..(betul jugak). Abis aku pun tanye la balik si isteri tu
"abis yang kau geleng pale tu knape?kan ko nak bunga tu"
Jawab si isteri ni pulak
"xkan la aku nk cakap..nak!nak!nak!, malu la~sendirik mau paham la"

Adakah kaum lelaki di luar sana telah faham?Pompuan ni kalau dia geleng tu belum tentu dia tak nak sesuatu bende atau perkara.. Jadi rajin2lah mengkaji..Jangan pulak dh 50x girl korang kata xnak korang ajak gak, kene penampar Arab jangan salahkan aku~huhu

Wokey takat ni je.. Wa caw dlooo~

Seks di mana- mana

SUBANG JAYA - Premis cenderamata di pasar raya di sini turut menjual gajet seks yang melampau secara online selain menjual gajet yang biasa secara terbuka.
Tinjauan Kosmo! mendapati, ada sesetengah pengusaha premis terbabit membangunkan laman sesawang sendiri bagi tujuan menerima tempahan pelanggan melaluinya.
Tempahan juga boleh diterima melalui khidmat pesanan ringkas dan e-mel selain melalui interaksi menerusi laman rangkaian sosial khas diwujudkan.

Sumber : Kosmo online

GEMPARRR!!! Kemalangan Ngeriiiii

 
Moga roh mangsa diredhoi Allah~
Alfatihah~

Berhati2 di jalan raya
Ingatlah orang yang tersayang~

PERMOHONAN DPLI 2010 - GEMPARRR!!!!!

 
WAhh~~ Mesti ramai yang dah tertunggu2 bila la agaknya borang DPLI keluar kan?
 Yela jadi cikgu ni senang, keje separuh hari tu pun kelas bukan full time dari kul 7.40 sampai 2 pm. mesti ada gap dia. Petang pulak kalau ada pun kokurikulum. Cikgu yang rajin tu buatla tuisyen dengan harapan murid bleh jd pandai.. Kan bagus niat murni macam tu. Aritu masa KPLI keluar berebut orang mintak sampai jammed website tu nk bukak.

Berbalik kepada DPLI..
Aritu dah ada berita tentang Borang DPLI akan keluar pada 1 Mac 2010 ni. Berapa lama sangat lagi. Langkah pendaftaran sama. No pin di BSN tapi aku rasa no pin tu mahal sikit la. Kalau xsilap RM60. Yela dah kos yg menjadi rebutan kan~

Aku mengucapkan gudluck la pada diri aku.. Sesungguhnya aku mintak kerana Allah.. Aku mendidik kerana Allah.. Aku hidup kerana Allah.. Aku bekerja semuanya kerana Allah

PERMOHONAN KPLI SENDAT!

 
Profesyen guru menang menjadi rebutan ramai pihak.. Arini saja pernohonan KPLI hari pertama, web moe jadi sesak sampai tak boleh bukak woo.. kalau web tu pasang nuffnang memang mengetop dlm masa sehari jela..  Alhamdulillah aku dah selesai.. Opie bagi tau aku semalam ada dalam suratkhabar iklan KPLI. Pagi ni aku merempit moto g BSN kat mall UUM then beli no pin untuk aku n Kaksu. Aku cepat2 isi. Aku pilih Matematik untuk SJKC (Skolah cina). Alasan? sebab sekolah cina xramai orang nak n cikgu2 cina pun tak ramai kan.. yela orang cina sejak azali lagi berminat dengan perniagaan. Korang baru tau ke? ha jom browse blog ni untuk maklumat lanjut:
http://nurhanil.blogspot.com/2010/02/borang-kpli-dah-keluar.html

SUNGAI DALAM LAUT..

Gambar-gambar di bawah ada staf forward kan kat email aku.. So aku pun malas nak cakap banyak.. Korang tengok la sendiri keajaiban yang Tuhan kita jadikan..


Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV
`Discovery' pasti kenal Mr.Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya. 


Pelik tapi tu la realiti

 Setengah pengkaji mengatakan, itu bukanlah sungai biasa, itu adalah lapisan hidrogen sulfida, nampak seperti sungai... luar biasa bukan? Lihatlah betapa hebatnya ciptaan Allah SWT.

1 Malaysia

Semenjak dua menjak ni aku bace suratkabar asyik nak gaduh sane bakar sini je. Aku jadi risau. Dibuatnye betul2 jadi perang ha xke naye.. aku xnak mati kene tembak (fuh nauzubillah!!) Kalau sebelum ni aku tengok ok je pelbagai kaum bleh bersama dalam satu group. Tapi kenape skrg kurang ek?Aku ok je nk kawan dengan kaum mane pun..Semua same je. Dlu mase kat skolah pun macam2 kaum ade ok je skolah tu.Aku tengok dalam TV macam-macam iklan kerajaan buat untuk satukan kaum di Malaysia balik.. Bagus macamtu.Tu la aku pun sebagai rakyat Malaysia yang xla patriotik sangat teramatlah merayu pade korang2 nih.. Jom la kite berbaik2 n jangan la gaduh2 bangsa n agama. Xbest lansung la macam ni.. Please sangat2.. Ske ati la nak kate aku poyo or whatever..tapi tu la ikhlas from the bottom of my heart.Mungkin salah sorang dari korang akan jd perdana menteri satu hari nanti.. So akhlak tu jom la perbaiki sama2.. aku tersangatla menyokong kempen 1 Malaysia ni. Xmau gaduh2 ek. Mane yang dah lepas tu dah la. Jom la kita memohon maaf dan memaafkan. Kita mulakan 2010 dengan doa dan harapan agar semua kaum akan berbaik semula..jadi satu komuniti yang aman n mewujudkan Malaysia yang paling maju di alam dunia. Hidup Malaysia! 


Orang lahir bulan JUN (aku laa)

JUN
Berfikiran jauh & berwawasan Mudah ditawan kerana sikap baik Berperangai yang lemah lembut Mudah berubah sikap, perangai, idea @ mood Idea yang terlalu banyak di kepala Bersikap sensitif Otaknya aktif (sentiasa berfikir) Sukar melakukan sesuatu dengan segera Bersikap suka menangguh-nangguh Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik Cepat marah & cepat sejuk Suka bercakap & berdebat Suka buat lawak & bergurau Otaknya cerdas berangan-angan Mudah berkawan & pandai berkawan Orang yang sangat tertib Pandai mempamerkan sikap Mudah kecil hati Mudah kena selsema Suka berkemas Cepat rasa bosan Sikap terlalu memilih & cerewet Kurang mempamerkan perasaan Lambat nak sembuh apabila terluka hati Suka kepada barang yang berjenama Mudah menjadi eksekutif Kedegilan yang tidak terkawal Sesiapa yang memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya

LELAKI YANG HEBAT

Seorang lelaki telah berumahtangga dengan seorang wanita solehah. Hasil dari perkahwinan ini pasangan tersebut telah dikurniakan beberapa orang anak lelaki dan perempuan. Kehidupan mereka sekeluarga sungguh bahagia dan sejahtera.

Si isteri sewaktu hidupnya, adalah seoarang wanita yang beriman dan bertaqwa, berakhlak mulia dan rajin beribadah, dia juga adalah isteri yang setia dan taat kepada suaminya, seorang ibu yang penyayang dan sebaik-baik pendidik kepada anak-anaknya.

Rumah tangga yang indah ini kekal selama 22 tahun, sehinggalah si isteri meninggal dunia. Setelah jenazah si isteri diuruskan dengan sempurna, disolatkan dan dikebumikan, maka semua ahli-keluarga, saudara-mara dan kaum-kerabat berhimpun di rumah si suami untuk mengucapkan takziah. Kesemua yang berhimpun itu mahu mengucapkan kata-kata yang boleh meringankan dan mengurangkan rasa pilu dan kesedihan si suami kerana kehilangan isteri yang paling dikasihi dan dicintai.

Namun demikian, sebelum sempat sesiapapun berkata-kata, si suami telah berkata: "Semoga tidak ada sesiapa pun dari kamu yang mengucapkan takziah kepadaku sebaliknya dengarlah kata-kataku ini."

Semua yang berhimpun terkejut dan terdiam dengan kata-kata si suami itu..

Si suami meneruskan kata-katanya: "Demi Allah yang tiada Allah yang berhak disembah melainkan-Nya, sesungguhnya hari ini adalah hari yang paling bahagia dan gembira bagiku, lebih gembira dan bahagia dari malam pertamaku bersama isteriku itu.

Maha Suci Allah, sesungguhnya isteriku itu adalah sebaik-baik wanita bagiku, kerana dia sentiasa mentaatiku, menguruskan diriku dan anak-anakku dengan sebaik-baiknya dan juga telah mendidik anak-anakku dengan sempurna. Aku sentiasa bercita-cita untuk membalas segala jasa-baik yang dilakukannya kepada diriku. Apabila ia meninggal dunia aku teringat sebuah hadith Nabi SAW.

"Mana-mana wanita yang meninggal-dunia sedang suaminya redha kepadanya pasti akan masuk ke dalam Syurga."

Sebelum meletakkan jenazahnya di dalam lahad, aku telah meletakkan tanganku di kepalanya dan aku berkata: "Wahai Allah, Aku sesungguhnya redha kepadanya, maka redhailah dia."

Kulang-ulang kata-kataku itu, sehingga tenang dan puas hatiku.

Ketahuilah sekalian, sesungguhnya aku, di saat ini amat berbahagia dan bergembira, tidak dapat kugambarkan kepada kalian betapa hebatnya kebahagian dan kegembiraan yang kurasakan ini.

Maka barang siapa yang telah bercadang untuk mengucapkan takziah kepadaku atas kematian isteriku itu, maka janganlah kamu melakukannya. Sebaliknya ucapkanlah tahniah kepadaku, kerana isteri telah meninggal dunia dalam keadaan aku redha kepadanya.. Semoga Allah menerima isteriku dengan keredhaan-Nya. "

MasyaAllah.. .alangkah bahagianya mendapat keredhaan suami seperti ini. Adakah anda mampu lakukan seperti yang dilakukan sang isteri terhadap suaminya sehingga pemergiannya diredhai dan membahagiakan suaminya.

Lelaki suke pink?



Ewww... ade ke?
Tapi mase aku skolah dulu memang ade bebudak jantan yang ske pakai pink
Derang kate tu tanda sayang kat makwe
Ish YaAllah.. betul ke mcmtu?
Ape pendapat korg plak?

SUNAT..





Wakaka! Ni ade hot news pasal lelaki nih! Isu hangat kali ini ialah SUNAT..kih2.. OK definisi sunat ni adalah memotong sedikit kulit kemaluan.dengan tujuan untuk menghindarkan dari penyakit dan menyucikan dari najis. Tapi sebagai lelaki, itu la saat2 getir dalam kehidupan. Maunye tak gentar.. tengok misai tok mudim lentik semacam tengah asah parang..Waa~seriau nyah oi~hahaha. Ada yang smpai terjun tingkap takutnyer.Actually tak la menyakitkan sangat. Skarang orang sunat kat klinik je pakai bius lagi.. 3 hari dh bleh main bola dh. Orang kata kalau xsunat xjantan lah beb..Hahaha!Hah korng dh sunat ke blm?

 
©2009 Hanya Untuk Lelaki | by TNB